Lärdom

Nu blir jag sådär fundersam igen, som ni nog märkt att jag blir rätt ofta mitt i natten. Ligger och försöker pussla ihop delar av mitt liv, försöka komma underfund med vem jag är och vem jag egentligen vill vara, vad jag vill göra med mitt liv och vart jag står just nu. Det är knasigt det här, ena dagen vet man precis allt om sig själv, medan andra dagar undrar man vart man själv tagit vägen.

För bara några år sedan var jag rent utsagt en kaxig snorunge som trodde hon visste allt om sig själv och andra, jag var inte världens trevligaste person direkt. Men det hela grundade sig nog i något helt annat, osäkerheten, den som rätt ofta knackar på dörren i tonåren och kan göra så man inte alls beter sig bra eller vet vad man ska göra.

Men i dagsläget är jag fortfarande tonåring, mitt sista år i denna perioden, jag fyller snart 20, har haft en superfin pojkvän i mitt liv sen jag var 17, min finaste vän som jag alltid sett som min syster i 10 år och en familj + bonusfamilj som är mer än guldvärda. Jag har det väldigt bra egentligen. Så dagens lärdom och ord får bli stolthet, för det är just vad jag är: STOLT! Stolt över allt som finns i mitt liv idag, att jag klarade skolan, att jag har ett jobb som jag trivs super bra med och kollegor som är fantastiska.

Här omdagen skänkte jag och mamma en slant till en ledsen hemlös man och hela han sken upp, jag verkligen såg hur tacksam han blev och jag kände verkligen att "pengar är inte allt" om det är så en krona eller en hundralapp, jag tror han mår så himla mycket bättre över den och uppskattar den på ett helt annat sätt än jag. Efteråt sa jag just det till mamma och avslutade med ordet karma. Och det är just vad jag tror: "Gör bra saker för andra och du får goda ting i gengäld".

Så imorgon blir det en sväng till Hela människan och shoppa lite, bra för miljön och dessutom går pengarna till våra hemlösa här i stan, därför känns det extra fint att handla där, vem vet, kanske är det just mannen jag hjälpte här om dagen som får sig en natts sömn inomhus eller ett mål mat för min shoppingpeng!

Tänkvärt, läsvärt och ta er tiden och stanna upp en sekund. Det finns så himla mycket mer där ute än bara du. Kram


2013-04-20 | 03:39:00 | Blandat | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» lilla pappersfågeln inte flyga kan

<3

Svar: <3
serendip.blogg.se

2013-04-20 // 12:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback