En gång i tiden

Klockan är 04.40 och jag har inte lyckats somna än trots flera försök. Nu ger jag upp och läser lite istället, visste ni förresten att det allra bästa jag visste när jag var yngre var just att ge mig in i böckernas värld?

Jag minns speciellt en morgon då jag verkligen inte ville till skolan, istället packade jag ner filt och bok och cyklade ner till Himmestalundsfältet och slog mig ner i gräset (trots att det var blött) , kurrade ihop mig och läste, jag tycks mig minnas att jag satt där flera timmar innan jag begav mig hemåt igen..

Som sagt, läsning var min stora passion när jag var yngre, likaså att skriva. Sen vet jag inte vad som hände, jag har alltid fått höra " du har skrivandets gåva", men sen försvann det. Bara sådär.

En av mina önskningar 2013 är att jag ska ge mig själv den där lilla extra stunden för att just få göra det jag en gång älskade, och vem vet? Kanske hittar jag och min älskade gåva och avslappningsmetod tillbaka till varandra.

Jag börjar där jag slutade sist. Sida 104 - Män som hatar kvinnor.


2013-01-10 | 04:49:27 | Kärlek | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» kjell

dessie lilla vän! ödsla ingen energi på killar med sopsäckar som inte har ngn nyckel. börja ist att läsa igen. kay pollac, att växa genom möten eller ann kåver är riktigt bra litteratur. hör gärna av dig lite oftare! saknar dig! kramiz!

2013-01-10 // 17:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback