Svar på frågestunden



Ida: Hur länge har du gillat smink/skönhet?
Oj.. Alltså sminkintresset har väl funnits där sen man var liten, jag ville sminka mig som min syster och liknande, från början sminkade jag mig ganska mörkt med kajal och liknande och jag kommer ihåg att alla sa att jag skulle dra ner på det för jag var så söt utan haha, och det ville man självklart inte tro på! Och inte heller visste jag att man skulle fixera flytande foundation med puder, "Puder använder gamlingar" tänkte jag då haha! Men idagsläget sminkar jag mig mer "skönhet", och just skönhetsmomentet kom nog mer när jag valde Stylist-linjen på gymnasiet, jag sökte dit av en slump och jag är väldigt glad över att jag gjorde det, för jag lärde mig en hel del.  

Lina: Vad tycker du om kroppsbehåring på tjejer och killar? Hur ska det vara?
Jag tycker det är upp till var och en hur man vill se ut och vad man trivs med, ingen ska få säga ditt eller datt, det viktiga är att man mår bra själv. 

Mickis: Varför sluta du på Modellfabriken??
Jag hade från början praktik på Modellfabriken, och trivdes mycket bra med kollegorna och chefen som var hur roliga och trevliga som helst, framåt vårkanten när jag avslutade praktiken började jag dock ifrågasätta mig själv vad det är jag vill hålla på med, och kom fram till att smink är ingenting som jag vill göra jämt, för då kommer jag dels tröttna på det, men också för att jag kom in i en period då jag blev väldigt osäker på mig själv, och helt enkelt inte kände mig bekväm med att stå och sminka främlingar, så problemet låg i mig själv, och inte i företaget, jag saknar dem jätte mycket! Och vem vem, kanske en dag så ändrar jag mig, och försöker komma tillbaka dit, kanske på Modellfabriken eller annat ställe, men inte just nu :) 

Sofie: Vad är det värsta du vet? Och hur kommer du runt det? 
Det värsta jag vet är människor som ljuger och går bakom ryggen på en, jag är själv en väldigt rak person som står för och säger det jag tycker, jag tror inte man kommer någonstans genom skitsnack, och oärligheter. Hur jag kommer runt det?, ja det finns väl inte så mycket att göra åt saken, de i min närhet vet att de kan säga det de tycker, vi har öppna relationer så att säga, det gäller att lita på varandra, och som sagt säg det du tycker.
 
Anonym: När tänker du skaffa barn?
Oj vilken svår fråga! Varken jag eller C känner idagsläget för att skaffa barn, jag tror det kommer ta några år minst för jag känner att jag vill ha en egen bostad + ha en fast anställning för att slippa oroa mig för framtiden, dessutom vill jag kunna ge mitt barn det bästa, och det känner jag inte att jag kan göra innan dess.. Jag tror nog vi skaffar vovve innan barn haha! Nej men, dessutom är det ett stort ansvar och jag anser att man ska vara säker på sitt val när man väl gör det, för det är alldeles för många som skaffar barn utan att tänka innan tyvärr. 

Pamela: Var är det bästa du vet å varför? 
Det finns många saker som gör mig glad och får mig att må bra, men i de flesta fall är det enkla små saker som sker i vardagen, som exempelvis när man blir bjuden på middag, får frukost på sängen och bara har någon som kramar om en ibland. Rent praktiskt så mår jag bra av att känna mig avslappnad, jag stressar upp mig så mycket, för saker som egentligen inte är så allvarliga, det är någonting som jag behöver jobba på. 
 
Mums: Mår du bra?
Haha! Jag mår okej, jag är nervös, men okej! Jag hoppas du också må bra! :)

Marielle: Vad är ditt bästa sminktips för en tjejmiddag?
Kör på en enkel sminkning med en extra touch, du vill inte vara översminkad för en middag med tjejerna, jag skulle köra på lite skönhetsmakeup, en brun sotning kanske? Ska man sedan vidare ut på kvällen är det även enkelt att lägga på ett läppstift (det gör så mycket), eller lägga till lite extra färg på locken, en sån sak räcker :) 
 

2013-01-28 | 00:55:00 | Allmänt | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback