Resan till Finland i bilder

Det var superskönt att komma iväg på minisemester! Första kvällen åt vi mängder av mat, drack en hel del alkohol och hade trevligt, man träffar alltid på de mest konstiga, vidriga människorna på kryssningar, men vissa kan vara roligt också, som en kille som tog min hand, kollade sig omkring och sade på finlandssvenska "Du måste vara den vackraste kvinnan på båten", tur att åtminstone han fattade vinken när jag förklarade att jag var förlovad.. Jag somnade före alla andra, vilket inte är särskilt ovanligt egentligen och dag två väcktes vi av brandlarmet och kaptenen pratade ut i högtalarna: "Vi har en brand ombord, passagerare och personal bör omedelbart samlas på angiven samlingsplats" jag som var både bakis och vid den här tidpunkten hade fått otroligt ont i magen flög ner ur sängen försökte väcka liv i de andra, jag och J sprang sedan iväg för att sedan få höra att detta bara var en övning och det var alltså ingen brand på fartyget! Puhh.. En av personalen skrattade åt oss och kontrollerade så vi inte hade några bomber på oss (det ingick tydligen i deras nödprogram). 
 
Jag gick för första gången av i Helsingfors och det var trevligt, vi gick igenom Stockmann och passerade även Louis Vuitton där H gick in och kikade lite grann innan vi fortsatte vår promenad. Nu bjuder jag på lite bilder iallafall! 

2013-06-06 | 00:03:00 | Allmänt | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback