Incidenter

Vaknade vid 6 av att hostan höll på att kväva mig, och inte blev jag på bra humör utav det, men ja! Det fick mig åtminstone att gå upp i tid. Det tragiska är väl mest att jag inte har något annat val än att jag måste gå på idrotten vid 9, för att få betyg i Idrott som jag aldrig fick på grund av mitt knä..

 
Igår satt jag och Malin och planerade för fullt, det gick jätte bra och känns verkligen som att vi har en idé som håller nu, vi ska självklart träffas ett par gånger till i veckan för att göra klart allt, och kolla av små detaljer och liknande. När Malin skulle röra sig hemåt hörde vi att ringklockan pep i trapphuset och att en man skrek : " Är det någon där uppe?" Först trodde jag bara att det var barn som lekte, vilket det oturligt nog är ibland, men det visade sig att det var en man med sin höggravida tjej och deras 2 åriga dotter som satt fast och inte fick tag i larmcentralen som har hand om hissen, så det slutade med att dem fick ringa 112. Jag stod kvar i trappen och försökte lokalisera vilken våning dem hade fastnat på och det var mitt emellan 2 våningar, vilket resulterade i att när killen som skulle hjälpa dem kom, fick ha med sig en pall som dem med hjälp av fick klättra ur. Jag tänker bara såhär: Usch vad hemskt! Framförallt när ringklockan i hissen låter så fjuttigt, när ingen svarar på larmcentralen och framförallt när man har ett barn med sig! Det var tur att dem kom ut till slut iallafall!

 

Christoffer kom sedan och hämtade mig och vi åkte till Max och köpte Lyxshake, när vi kom hem kan ni ju aldrig gissa vad som hände? Min pappa fick en halvsked som var helt splittrad i sin shake så han höll på att skära upp hela munnen! Det var någon idiot som förmodligen hade sätt att skeden gått sönder och sedan bara satt i en ny, detta är verkligen inte okej och därför ringde jag ner till dem direkt, och kvinnan jag pratade med blev inte direkt glad utan lovade oss dubbel kompensation, bad om ursäkt otaliga gånger och försäkrade mig om att hon skulle gå till botten med det här, hon kom ihåg beställningen och sa att detta inte under några omständigheter får förekomma, och att den enda förklaringen (men ingen ursäkt) kunde ha varit att dem hade det stressigt, men det hade dem inte ens, och det sa hon också.
 
 Så ja. Jag hade rätt igen, man vet aldrig vad man får i sig när man äter ute, inte nog med alla e-ämnen, man kan även få i sig lite plast om man har otur!  

2012-03-19 | 14:53:00 | Allmänt | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback