Modevisningen - Years of fashion

Steg upp klockan 05.20 igår för att börja göra mig i ordning iför 13 timmars arbete bakom vår modevisning på Scandia teatern. Klockan 06.30 rullade vi iväg mot skolan för att börja med biljetter, sminkningar, hår och de sista kläderna från Carlings. Allt gick jätte bra och klockan 8.00 kom alla stylister och modeller och började sitt arbete. Vid lunch tid åkte vi ner mot stan och började ordna det sista på plats. (Under veckan har vi hämtat upp alla kläder och i Torsdags var jag och Simone iväg och hämtade upp konferencierernas klänningar, bruden & brudgummens kläder, samt en hel del andra kläder till modellerna. Vi fixade i ordning det och började förbereda allt inne på Scandia). Jag och Jenny sprang iväg och skulle köpa lite käk, som dessvärre blev helt bortglömt under allt klädkaos och koreografiövning. Allt blev bra och stylisterna och modellerna var superduktiga. Jag jobbade bakom scen med att slussa ut modellerna på övervåningen och det var super roligt med dans och skratt. När första visningen var över fick vi som har ordnat med modevisningen komma upp på scenen och få blommor, och modellerna fick fritid till ca. 16.30 då det var dags för förberedelser inför kvällens show. Även här gick allt super bra trots att det var 42 modeller och minst lika många stylister på en relativt liten yta som skulle arbeta och få på sig alla kläder igen. Jag sminkade även brudgummen under dagen & kvällen.
 
Kvällens konferencier var jag och Jenny, det var super nervöst att gå upp på scenen och prata, men jag tror att det gick bra. När första delen var avklarad (Det traditionella) Gick Sarah Dogan och hennes tjejkompis Viktoria upp på scenen och bjöd på lite dans, detta var väldigt uppskattas av både publik, modeller och stylister. När det var dags för De moderniserade så gick även det super bra, och avslutningen med Brudparet gjorde publiken galna! Vi gick upp på scenen och tackade alla som har medverkat och gav Simone och Elisabet en varsin bukett som tack. 
 
Allt som allt har detta varit ett arbete i sig och jag är så otroligt glad att jag fått möjligheten att jobba med det här, trots allt slit och att man gått in för det med både hjärta och själ, så har jag fått en erfarenhet som är otrolig. Jag har lärt mig hur man arbetar med sponsorer, lokaler och främst hur mycket jobb det ligger bakom en 30 minuters show! Så jag vill tacka alla medhjälpare för en fantastisk tid, och en fantastisk show! Nästa vecka ska även vi se modevisningen som blev inspelad av en tjej i publiken så det ska bli jätte roligt att se! 
 
Kvällen avslutades med städning och att köra tillbaka alla kläder, tilltugg och liknade, och därefter åkte jag iväg med mina bästa och käkade, innan jag slockade som en prinsessa i sängen! 

 

2012-06-02 | 21:01:00 | Allmänt | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback