Torsdag

Sitter i skolan och har precis börjat vårt lilla bus-projekt jag och Malin. I övrigt så har halva dagen gått och halva återstår med Styling. Förhoppningsvis ska vi iväg på praktikintervju klockan 16.00.

2011-08-25 | 22:17:00 | Allmänt | 0 Kommentarer

Bilduppdatering

2011-08-22 | 21:17:00 | Allmänt | 0 Kommentarer

110804

Nu är vi hemma efter en lång dag!! Köpte bl.a: Underkläder, Väska, Iphoneskal, Filmer osv. Jag tycker marknader är riktigt roligt egentligen för man kan göra så himla många fynd! Men samtidigt måste man ju veta att vissa saker enbart är skit. Sen är det lite roligt att företag som vanligtvis är inomhus beger sig ut till marknader i staden som det är i så därför är det mycket annorlunda från marknad till marknad, alla reser inte land och rike runt ! Avslutningsvis stannade vi till och köpte mat som vi åt hemma hos Angelica!

2011-08-04 | 21:06:00 | Allmänt | 0 Kommentarer

Älskade sommar

Haft en otroligt mysig dag där vänner och familj uppskattats till max! Vi startade dagen med en tripp ut till mamma där hon och Elliott väntade otåligt, jag blev hur överlycklig som helst över att se honom då det var väldigt länge sedan! Vi åkte ut till Sjöänga och det tog inte lång tid före både C:s pappa,farbror syster,systerbarn & man kom ut dit. Vi badade, byggde sandslott, letade stenar och bara njöt! Solen stekte ordentligt! Tillslut tog jag och C en tripp ut med vattenscootern, vi körde mot vågorna och helt plötsligt flyger både han och jag av och jag kan lova att min stackars lilla rumpa fick lida av fallet! Aj aj aj.. 2 minuter senare ramlade vi av igen och jag kunde inte annat än o skratta då det var så typiskt.. Men så är det väl, jag körde lite innan vi packade oss inåt igen för lite sol innan vi åkte därifrån. Efter badet blev det K:Pizzeria och senare ut till mammsen och Elliott igen för lite kaffe och fotboll. Brorsan kom och hämtade honom och vi rörde oss in emot stan igen.

Just nu sitter gullet och jag o ser på film, han har bränt sönder hela sin rygg :/ Och jag får sitta på vänstra delen av rumpan, hur kan det göra så ont?! Försöker hitta lite smått och gott att beställa hem, men jag blir så kräsen i sista stund.. Snart blir det sovdags för imorgon väntar en ny dag av nya möjligheter och utmaningar. * Sleep tight

2011-08-03 | 21:05:00 | Allmänt | 0 Kommentarer

The day of glory

Godmorgon världen! Underbart väder ute, inte ett enda moln på himlen! Mitt hjärta åkte precis iväg en sväng och jag sitter med kaffet i högsta hugg! Idag kommer bli en bra dag, för idag får jag träffa min söta brorson som jag inte har träffat på evigheter! Ops.. Klockan går måste sätta igång och packa, hoppas ni får en underbar dag och verkligen njuter av vädret nu när det faktiskt har kommit till oss !

2011-08-03 | 21:00:00 | Allmänt | 0 Kommentarer

=)

Vaknade av att telefonen ringde, Fick hoppa upp ur sängen packa ihop oss och röra oss ut mot Sjöänga där vi spenderade hela dagen med vattenscoter och annat kul. Avslutningsvis tog vi en Pizza hos Christoffers syster och nu sitter vi hemma och bara myser.
Morgondagen bjuder på ännu en dag i sol fast denna gången med Svärfar, Mamma och brorson också!

2011-08-02 | 20:59:00 | Allmänt | 0 Kommentarer

Semester

Semestern som tillbringades på 2 kryssningar & en hotellnatt i Stockholm var helt underbart! Tänkte summera det hela lite.

Dag 1: Stockholm - Helsingfors. Anlände till busstation i Eskiltuna för att sedan åka vidare till Stockholm. Av bussen in på centralen och checka in, på båten in i hytten( som var mycket större än vi trodde då vi fick en handikapps anpassad hytt), upp till buffén som förresten var sisådär. Festade otroligt och hade skitkul bara F och jag! Finns ju dock folk som gör en skapligt irriterad...

Dag 2: Bakis dag, gick aldrig av i Helsingfors. Istället blev det slapp dag då vi mest hade det lungt, tog några drinkar framåt kvällen och dansade lite innan vi kom i säng.

Dag 3: Avstigning Stockholm 9.30, helt förstörda då sömn inte varit det populäraste, dock hände det massa roliga saker innan vi väl gick av ha, ha! Vi tog Taxi till Kaknästornet, dock var det närmare än vi trodde så vi gjorde en miss och fick gå 2 km. Korpen skulle haft en jätte stor utomhusgymnastik som aldrig blev av (med anledning av det som hände i Oslo), istället var det bara folk från Eskilstuna där. Bl.a F:s mamma och låtsaspappa. Efter det promenerade vi hela vägen till Djurgården där vi tog färjan över till Slussen och gick därifrån till vårt hotell: Hotell Anno 1647. Hotellet var underbart och vi spenderade i stort sett hela kvällen bara inne på hotellet och hade spa!

Dag 4: Stockholm-Åland. Underbar frukost på hotellet, checkade ut men lämnade kvar väskorna för att sedan gå en tripp i gamla stan, eller ja hela Västerlång gatan, shoppade lite grann och stannade även till vid ett fik. Hämtade våra väskor och begav oss mot terminalen. Checkade in och gick direkt för att boka tid uppe på spa:t sen tog vi några drinkar innan det var dags för vår sköna Choklad behandling och relax tid! Avslutningen blev buffé innan vi tog oss an dansgolvet och hade skit kul! Dansade och F fick kontakt med Bosse Fredriksson som en gång vunnit svenska rallyt så dem hade ju lite och prata om om man säger så.

Dag 5: Avstigning och buss hem, bil hem och min älskling kom senare också hem. Gud vad jag hade saknat honom, borta bra men hemma bäst som dem brukar säga!!

Måste tacka F, för dessa underbara dagar som jag kommer att minnas med skratt hur länge som helst!!