Få dina smycken att se nya ut!

Är du som jag? Hittar ett par perfekta örhängen sen använder dem dag ut och dag in? Då har jag bästa tipset för dig här. Kroppen har ett speciellt ämne som kan göra att silvret oxiderar, detta är någonting som många människor märker av, men långt ifrån alla. Detta gör så att silvret kan bli mörkbrunt/svart efter några dagars användning, ibland snabbare och ibland tar det längre tid. 

Några anledningar till detta kan vara: 
* Att du svettas mycket
* Att smyckes sitter för tight
* Silversulfid som bildas på ytan, vilket uppstår om man utsöndrar mycket svavel.
* Att man har för mycket "äggämnen" i kroppen (detta har ingenting med att göra hur mycket ägg du äter eller inte!)

Men det är ingen fara! Det finns massor av olika produkter på marknaden som kan hjälpa dig att bli kvitt detta, och även husmorstips. Men jag tänkte iallafall visa lite före och efter bilder när jag använt mig av: "Bistro-silverputs" som jag inhandlade på Ullared, fungerar super bra! Går snabbt, smidigt och enkelt. Endra minuset skulle vara att medlet är rött, vilket gör så att det fastnar lite grann på baksidan av mina örhängen där det är hål, men i stort sett super bra och det bästa av allt är nog att jag gav ca 59:- för en hel burk! Och man behöver så himla lite för att det ska fungera.

Det är alltså bara att lägga dem i varmt vatten, smörj in dem med svamp och skölj därefter noga! DONE.

2013-04-30 | 00:50:13 | Shopping | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback