Babbel

You think I could sleep last night? Nepp! Så jag passade på att klippa bort alla slitna hårtoppar, tog en lång dusch och verkligen rådde om mig själv i stället, ni vet sådant som man ofta är så dålig på att göra.
 
När jag väl lade mig och släckte lampan, så kommer det vanliga problemet upp, VARFÖR kommer man på alla bra idéer, saker man ska göra, glömt etc när man ska sova? Det är ju bara jätte jobbigt, för man har två val; antingen reser man sig upp, tar telefonen och skriver upp det, eller så struntar man i det och så har man totalt glömt bort vad det var när man vaknar, och det andra är fallet just idag, jag kommer inte ihåg! Och det är supertråkigt...
 
Dessutom måste jag börja använda min sovmask igen, en aning jobbigt att vakna klockan 07 när klockan är ställd på 10 p.ga att solen lyser in. Dessutom läste jag någon artikel om att hjärnan och ögonen arbetar mer om det är ljust i rummet, så därför får alltså inte dessa kroppsdelar någon vila trots att man sover! 
 
Har påbörjat dagen genom att ta en morgonpromenad, riktigt skönt att få ventilera tankarna (även om önskan är att gå dom där morgonpromenaderna på landet istället) få upp pulsen lite och känna att det här kommer att bli en bra dag. För jag jobbar nämligen idag (ovanligt va?), och då behöver man den där lilla extra energin som medföljer. 

2013-08-10 | 11:14:57 | Allmänt | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback