Amor in aeternum

 Jag funderar. Efter allt som har hänt den senaste tiden undrar jag om man ska tro på det där ordspråket " hittar man sin jämnlike så varar det för alltid", jag skulle vilja säga att vad jag har sett det senaste året så känns det bara som att alla faller mer och mer ifrån varandra, vad kan vara orsaken till det? , kan det vara att världen har förändrats så radikalt? För ser man det förr i princip så var det ju så, gifte man sig så skiljde man sig inte hur som helst, och träffade man någon i tonåren så höll det oftast och slutade med giftemål. Då var dem där orden " tills döden skiljer oss åt" inget att prata om, det bara var så! I dagens läge gifter sig folk hur som helst och skiljer sig lika fort igen. Det är även många som skaffar barn tidigt och gör slut, vilket också är rätt sorgligt, inte minst för barnet utan även för föräldrarna. Utan att kritisera kärlek (för jag vet att det kan vara det finaste i världen om det är på bådas villkor) så kan det verkligen skada människor otroligt. Se bara folk som har tagit livet av sig just p.ga att den dem älskar har svikit/lämnat dem. Men kärlek är också ett så pass stort ord. Det finns så många kategorier, man kan älska sin pojkvän/flickvän, mamma&pappa, vänner, ett djur, en artist osv.. Sen kan det ju också vara lycklig kärlek och olycklig.
Det var så länge sedan nu, som jag verkligen var kär. Och med den personen blev jag väldigt sårad, och det är något som jag aldrig kommer förlåta honom för, för just det där med lögner,svek & otrohet är inte okej, och jag tror inte det är okej för någon egentligen. Men anledningen till att jag överhuvudtaget skrev inlägget var för att påminna alla om att ta hand om dem som verkligen betyder något för dig, för nästa sekund kan dem vara borta för alltid. 




Möts vi då?

Vi fängslades, kunde inte motstå
Jag hör din rösts skälvningar, ser din tår
Sakta vänder du foten
Lyssnande efter ekot
Av det som var vi då

Kan vi gå
baklänges?
 

2010-07-19 | 17:11:00 | Allmänt | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback