Semester

Semestern som tillbringades på 2 kryssningar & en hotellnatt i Stockholm var helt underbart! Tänkte summera det hela lite.

Dag 1: Stockholm - Helsingfors. Anlände till busstation i Eskiltuna för att sedan åka vidare till Stockholm. Av bussen in på centralen och checka in, på båten in i hytten( som var mycket större än vi trodde då vi fick en handikapps anpassad hytt), upp till buffén som förresten var sisådär. Festade otroligt och hade skitkul bara F och jag! Finns ju dock folk som gör en skapligt irriterad...

Dag 2: Bakis dag, gick aldrig av i Helsingfors. Istället blev det slapp dag då vi mest hade det lungt, tog några drinkar framåt kvällen och dansade lite innan vi kom i säng.

Dag 3: Avstigning Stockholm 9.30, helt förstörda då sömn inte varit det populäraste, dock hände det massa roliga saker innan vi väl gick av ha, ha! Vi tog Taxi till Kaknästornet, dock var det närmare än vi trodde så vi gjorde en miss och fick gå 2 km. Korpen skulle haft en jätte stor utomhusgymnastik som aldrig blev av (med anledning av det som hände i Oslo), istället var det bara folk från Eskilstuna där. Bl.a F:s mamma och låtsaspappa. Efter det promenerade vi hela vägen till Djurgården där vi tog färjan över till Slussen och gick därifrån till vårt hotell: Hotell Anno 1647. Hotellet var underbart och vi spenderade i stort sett hela kvällen bara inne på hotellet och hade spa!

Dag 4: Stockholm-Åland. Underbar frukost på hotellet, checkade ut men lämnade kvar väskorna för att sedan gå en tripp i gamla stan, eller ja hela Västerlång gatan, shoppade lite grann och stannade även till vid ett fik. Hämtade våra väskor och begav oss mot terminalen. Checkade in och gick direkt för att boka tid uppe på spa:t sen tog vi några drinkar innan det var dags för vår sköna Choklad behandling och relax tid! Avslutningen blev buffé innan vi tog oss an dansgolvet och hade skit kul! Dansade och F fick kontakt med Bosse Fredriksson som en gång vunnit svenska rallyt så dem hade ju lite och prata om om man säger så.

Dag 5: Avstigning och buss hem, bil hem och min älskling kom senare också hem. Gud vad jag hade saknat honom, borta bra men hemma bäst som dem brukar säga!!

Måste tacka F, för dessa underbara dagar som jag kommer att minnas med skratt hur länge som helst!!

2011-08-01 | 20:58:00 | Allmänt | 0 Kommentarer

Kommentarer från er söta läsare.