Djurtest - nej tack!

 
Eftersom jag arbetar mycket med smink, både på mig själv och andra anser jag att det är viktigt att veta vad man använder för produkter, och hur dessa framställs. Därför valde jag att publicera det inlägget som jag gjorde igår, jag anser inte att djur ska få lida för att vi som människor ska få möjligheten att känna oss "extra fina", det finns andra tillvägagångssätt som är både betydligt mer hälsosamma och naturliga.
Loreal, Max factor och Maybelline är stora märken, inte bara i Sverige utan i hela världen, och dessa stora företag provar sina produkter på djur, djur som inte har med vårt smink att göra.
 


Jag brukar köpa mina produkter från Make up store, Clinique, och även små produkter från ELF, ELF gillar jag skarpt, dels för de låga priserna, men också för att dem känns personliga, de djurtestar inte, och de skänker även pengar av varje produkt till välgörande ändamål. Här finns en länk på djurtestfria märken som säljs i Sverige just nu:
http://www.djurensratt.se/sminksmart 

 
En tjej, Helena, hörde av sig till mig med länkar där ni som är intresserade kan läsa mer om djurplågeri, samt vad djuren egentligen får gå igenom för att vi ska kunna sminka oss, tryck på följande länk så tas ni till hemsidan:


2012-05-22 | 20:00:00 | Allmänt | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback