Projekt Havregryn

Projekt havregryn: Utomordentligt bra!! Fungerade som torrschampo! Det sparar både tid, är naturligt och skadar inte det egna håret.

 
+Plus: 
* Tiden, (det tog mig inte ens 5 minuter)
* Extra volym
* Slippa blöta håret
 
-Minus:
Det finns inte många minus, men måste jag välja något så är det att det blir mycket "skräp", så sitt i duschen eller var utomhus.
 
 
 
Tänkte förklara steg för steg hur jag gjorde, så ni som är intresserade själva kan prova.
 
 

 1. Köp eller använd havregryn som redan finns hemma, jag valde fullkorn för det var det som fanns enklast tillgängligt.
 
 
2. Plocka fram din mortel (eller annat redskap). Ta ca 2-3 dl havegryn (beroende på din hårlängd) och lägg i ditt redskap.

 
3. Krossa sedan havegrynet. När du är färdig med det är det bara att sätta i gång! Ta önskad mängd havregryn och gnugga in hårbotten, låt det sitta i ca 1-2 minuter för att havregrynet ska få möjlighet att suga till sig fettet. Använd slutligen en borste för att få ur havregrynet.
FÄRDIG
 

2012-08-01 | 19:38:00 | Allmänt | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback