REDDVILLE - SILENT BOX

.

I slutet på förra veckan fick jag hem ett paket från R.E.D.D Free, som vanligt var jag spänd men skillnaden med denna ask mot andra var att den var reklamfri och det var 2 boxar, istället för 1. Blev till en början lite fundersam men när jag öppnade ena boxen så förstod jag innehållet, detta är ett samarbete tillsammans med Polisen som genom denna kampanj vill nå utsatta kvinnor i samhället. Texten på kanten och i locket på boxen var följande: " "Om du tror att du är ful, helt värdelös." "…och att blåmärken är en del av vardagen så misstänker vi på Polisen att du kan vara utsatt för ett allvarligt brott av den du lever med. På polisen.se/komtilloss kan du läsa mer om vad du kan göra om du är utsatt."

 

Detta är en kampanj som i mina ögon är viktig, för varje dag är det flera tusen människor runt om i världen som utsätts för våld och hot av personer som står dem nära, och i de förhållandena kan det vara svårt att veta HUR man ska göra och framförallt VAD man ska göra för att få ett slut på detta. Denna kampanjen levereras i en tyst box, men kanske den mest högljudda ändå? Den sprider ett så bra budskap och jag kommer absolut att spara den ena boxen till framtiden om jag möter någon i min närhet som jag blir extra orolig för. Du kan se filmen här: Youtube, eller gå in på antingen: POLISEN.SE/KOMTILLOSS eller RESUME för att läsa mer om kampanjen och hur du kan gå tillväga om just du är utsatt eller någon i din närhet. 

 


2013-05-08 | 13:40:00 | Samarbeten | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback