Inkheart

Precis sett filmen Bläckhjärta som baseras på en av Cornelia Funkes böcker. Filmen handlar om två personer som kan få sagor att bli verklighet genom att läsa texterna högt ur böcker.

Mycket välgjord film och två riktigt bra skådespelare enligt mig medverkar: Brendan Fraser och Paul Bettany. Uppföljarna på dessa är Bläckmagi och Bläckdöd, tror dock inte dessa är filmatiserade?
 

Men över till nått annat då... Eftersom klockan bokstavligen rusat iväg, från att Sandrutt var över här och såg en film med oss tills nu, så har jag bestämt mig för att vara vaken de sista 3 timmarna innan jag ska iväg och börja fixa med saker och ting, så medan C får sin skönhetssömn har jag bullrat upp med Pepsi Max och Svindlande höjder, som jag i övrigt vägrar att se filmatiseringen på före jag läst ur boken. Dock har jag väl troligtvis redan sett filmen men glömt av den..
 

2012-09-12 | 16:07:00 | Allmänt | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback