Årsresumé

Årets resume börjar med bilder från sminkningar etc.

Tema: Känslor
Fotograf: Fredrik Dahlberg
_____________________________________________________________________________________________

Vinnare i Deltävling av Stylist SM, Tema: Djur, Inspiration: Afrikansk Trana.
Det roliga var att kvällen innan så funderade både jag och tjejen som jag vann tillsammans med ifall vi skulle strunta i det då vi tyckte att vår idé inte var så bra, men uppenbarligen så var den mer än bra!
_____________________________________________________________________________________________

Var iväg och presenterade och introducerade skolan inför "nästkommande årskurser", denna bild är tagen på en skola i Valdermarsvik.
_____________________________________________________________________________________________
Sminkning och håruppsättning på "äldre", här är min mamma på bild som så snällt ställde upp, och jag tycker hon blev väldigt sofistikerad när mina händer hade utformat mitt arbete, trots att hon är så vacker redan sen innan.
_____________________________________________________________________________________________

Jag gjorde mina första gele naglar och jag tyckte det var så roligt! Den gröna var ett av mina slutprov på förstärkning och jag var så otrolig över att jag inte skulle klara det, men det gick ju super bra. I övrigt tycker jag färgen är otroligt fin, och den påminner lite om Diors kollektion i våras.
_____________________________________________________________________________________________
Tema: Teater. Sandra fick ställa upp som min modell och vi hade jätte roligt, dock skulle hon ha haft snören som styrde hennes armar, men varken tiden eller orken fanns där så vi nöjde oss tillslut såhär. Har en liten miniatyr av henne på kylskåpet och en hel del bakom scenen bilder haha!
_____________________________________________________________________________________________

Med på nedersta bild från vänster: Simone(dåvarande lärare, Jag, Modell: Janina, Malin, Dommare: Robin Werner (Make up artist för Peggy Sage) och Gunilla Andersson Gustafsson(Vice VD Grazette of Sweden)
Stylist SM- Nordstan (Göteborg), Tema: Etnisk brud, vi valde indiskt. Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga? Vi satt uppe i stort sätt hela natten innan och ordnade färdigt med allt som skulle vara klart inför dagen, vi åkte tåget till Göteborg och vi var nog för trötta för att ens vara nervösa. När vi väl var på plats var det lite kaosartat då vi fick byta modell 3 gånger, den sistnämnde var en frivillig från publiken och gissa om hon var glad när vi dessutom vann? Jag kunde knappt tro mina öron när vi stod längst bak i publiken och hade städat iordning vår vagn och alla modeller hade gått catwalken och vinnarna ropades upp! Jag började faktiskt smågråta lite haha! Vill ni se hur de hela gick till så ligger hela tävlingen uppe här: http://stylistsm.se/?p=231
_____________________________________________________________________________________________
Kort efter det att vi vunnit ringde NT till mig för intervju över telefonen, även Folkbladet skrev artikel om detta, och NT kom någon vecka senare till skolan för att intervjua oss samt så visade vi upp hur man skapar ett sår.
_____________________________________________________________________________________________


Tema: Brud. Elin blev så vacker, och även jag fick prova på att vara brud haha! Kändes lite skumt men roligt var det.
_____________________________________________________________________________________________
En dag då Sandrutt och jag kände för att göra någonting crazy med färger! Så hon fixade mitt hår så jag påminde om en figur från en barnbok jag tycks komma ihåg sen jag var liten, sen var det bara att gå ut och jag tror vi inte var ensamma om att skratta!
_____________________________________________________________________________________________

Jag var producent för en modevisning där jag lärde mig otroligt mycket kring arbetet runt om, sponsorer, modeller, planering, stresstålighet osv. Det blev lyckat trots att jag aldrig själv fick möjligheten att se showen då filmen på något mystigt sätt raderades ur kameran. Det var så mycket att göra innan, så när allt väl var färdigt, och jag kom hem så somnade jag som en stock! Månader av planering kräver vila.
_____________________________________________________________________________________________

Tiden gick fort och det dröjde inte långtid föränn det var dags för att ta studenten, dessa 3 år hade varit både slitiga, roliga och oförglömliga! Studentveckan var hur bra som helst och vi hade nog alla super rolig!, MUS-modevisning, Ballongbrännboll, Grillkvällar och en hel del utgångar.
_____________________________________________________________________________________________
Resterande bilder får tala för sig själva:







 

 

2012-12-31 | 15:11:35 | Skönhet | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Daniella

Du har hunnit med mycket under året. Mycket fina grejer du gör. Längtar med spänning att få behandlingar av dig.

Hoppas du hinner med minst lika mycket i år.

//Daniella

2013-01-01 // 21:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback