Bildbomb från landet

Två dagar ute på landet gjorde verkligen susen förra veckan. Ibland är allt man behöver att komma iväg lite grann, få lite perspektv på saker och ting. Vi har kollat på när Co slipat på båten, myst med kissarna och Agnes, gått promenader (några bilder ner så ser ni den "avstängda bron" lite läskig faktiskt!), fiskat m.m. 

Med tanke på fisket, ni anar inte vad vi skrattade. Jag och mamma ställde oss på andra sidan och kastade lite grann, och eftersom mamma har sånna skills så sa det bara "plask" varje gång hon kastade, jag skrattade lite för mig själv vilket hon upptäckte och jag började självklart skratta ännu mer och koncentrerade mig inte alls på mitt eget spö. Rätt vad det var när jag vevar in så hoppar en gädda upp vid mitt drag knske 30 cm från marken, jag gallskrek och mamma låg dubbelvikt av skratt, Co kom springades och frågade vad som hände men ingen av oss kunde riktigt förklara det hela haha. Efter en stund fick mamma upp sin första gädda någonsin (vilket vi missade att ta kort på självklart), sen var det min tur, först en brax som jag hade råkat få tag i ryggfenan, sen när vi hade släppt tillbaka honom och jag kastar ut igen så får jag napp igen, en stor Gädda som måste ha vägt över 6-7 kg. Nöjda begav vi oss hemåt eftersom mörkret började tränga sig på. 
 
 

2014-04-10 | 11:26:08 | Allmänt | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback